Detail předmětu

Oborový ateliér IV - Video - zimní

FaVU-B4VI-ZAk. rok: 2023/2024

Naučit se využívat vlastní umělecký potenciál. Studenti se soustřeďují na přípravu na praktickou část bakalářské zkoušky, vyhledávají pro sebe nejvhodnější téma a realizační formu s předpokladem veřejné prezentace. Autorské projekty a jejich praktická realizace v rámci nových médií: Na rozdíl od dosavadní "horizontální" orientace - kde studenti zejména hledali svoje "vlastní" cesty, polohy - zde jde o "vertikální" práci s už nalezenou problematikou: Ponor do jednotlivých autorských projektů. Pedagogové atelieru se konzultacemi speciálně zaměří na (studentem) vybranou tématiku - doporučí speciální odbornou literaturu, případně zprostředkují kontakty s odborníky z jiného atelieru/školy. Tato modelová situace slouží jako konceptuální příprava pro bakalářskou práci (v letním semestru čtvrtého ročníku).

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Schopnost pojednat samostatně zadaný ateliérový úkol.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Ateliérová zkouška.
Účast ve výuce je povinná.

Učební cíle

Studenti se soustřeďují na vykonání praktické části bakalářské zkoušky, vyhledávají pro sebe nejvhodnější téma a realizační formu s předpokladem veřejné prezentace. Zároveň předloží ke schválení projekt svého magisterského studia.

Zkušenost z realizace bakalářského projektu.

Doporučená literatura

Dempsey, Amy : Umelecké styly, školy a hnutí
Carriére, Jean-Claude : Vyprávět příbeh
Benjamin, Walter : Iluminácie

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program VUB bakalářský

    obor VU-IDT , 4. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Autorské projekty a jejich praktická realizace v rámci nových médií. Na rozdíl od dosavadní "horizontální" orientace - kde studenti zejména hledali svoje "vlastní" cesty, polohy - zde jde o (jakési) "vertikální" prohloubení v (už nalezené) problematice: Ponor do jednotlivých autorských projektů. Pedagogové atelieru se konzultacemi speciálně zaměří na (studentem) vybranou tématiku - doporučí speciální odbornou literaturu, případně zprostředkují kontakty s jinými odborníky ( z jiného atelieru / školy). Vznikne tzv. týmová práce, kde pedagog částečným vstupem do procesu vytvoření teoreticko-praktického výsledku se stane (určitým způsobem) spoluautorem...
Vzpomínaná modelová situace - proces - slouží jako konceptuální příprava pro bakalářskou práci (v letním semestru čtvrtého ročníku).

Seminář

195 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.