Detail předmětu
Blender
FaVU-1BLDAk. rok: 2023/2024
Kurz seznámí studenty s volně dostupným a všestranným nástrojem pro digitální tvorbu (Blender). Studenti se zorientují v prostředí nástroje a pomocí praktických cvičení si osvojí techniku modelování, animace, rigování, simulaci, nasvětlení a renderování.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
2
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Základní znalost práce s osobním počítačem, trpělivost a zvídavost.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zápočet udělen na základě docházky (povinná účast na výuce) a splnění zadaných úkolů.
Účast na výuce je povinná (akceptovány jsou 2 neomluvené absence).
Účast na výuce je povinná (akceptovány jsou 2 neomluvené absence).
Učební cíle
Cílem předmětu je objasnit principy fungování programu Blender a předat postupy, se kterými budou moci studující samostatně tvořit digitální obsah.
Studenti získají všeobecný přehled možností a funkcí programu Blender.
Studenti získají všeobecný přehled možností a funkcí programu Blender.
Základní literatura
Alias Foundation Tutorials, Autodesk 2018. dostupné online: https://knowledge.autodesk.com/support/alias-products/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2019/ENU/Alias-Tutorials/files/GUID-358AC713-21D6-40B5-9C43-74D26334B3F0-htm.html
Richard Williams, Animators’ survival kit. Animated. Dostupné online: http://www.theanimatorssurvivalkit.com/index.html
Richard Williams, Animators’ survival kit. Animated. Dostupné online: http://www.theanimatorssurvivalkit.com/index.html
Typ (způsob) výuky
Přednáška
6 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1) Seznámení se s uživatelským prostředím programu Blender.
2) Technika modelování tvrdých povrchů.
3) Technika digitálního sochařství.
4) Práce s animačním editorem.
5) Rigování a skinování.
6) Základy simulace.
7) Technika nasvětlování.
8) Materiály a jejich renderování.
2) Technika modelování tvrdých povrchů.
3) Technika digitálního sochařství.
4) Práce s animačním editorem.
5) Rigování a skinování.
6) Základy simulace.
7) Technika nasvětlování.
8) Materiály a jejich renderování.