Co dělat a co nedělat v průběhu studentských prezentací (doporučení)
Cílem hodnocení je poskytnout vícehlasou a konstruktivní zpětnou vazbu k prezentovaným dílům studujících. Hodnocení v rámci předmětu „Veřejná prezentace semestrální práce“ představuje zásadní shrnutí práce studujících v ateliérech v uplynulém semestru akademického roku. Studující během veřejného kolokvia získávají příležitost vidět svá díla v širších souvislostech, učí se je srozumitelně prezentovat ostatním přítomným a především komisi, jejíž členové a členky neznají okolnosti jejich vzniku, a obdrží odbornou zpětnou vazbu, která podporuje jejich další umělecký rozvoj.
- Věnujte prezentacím pozornost.
- S otázkami, postřehy a komentáři vystupujte až po skončení prezentace, nikoli v jejím průběhu.
- Snažte se podat konstruktivní, věcnou a argumentovanou zpětnou vazbu.
- Hodnoťte prezentace v kontextu studia.
- Dejte prezentujícím dostatek prostoru pro reakci na připomínky.
- Omezte rozsah své promluvy tak, aby se ke slovu dostali i ostatní.
- Používejte jména a zájmena, kterými se prezentující sami označují.
- Jednejte se všemi přítomnými s respektem.
- Mějte na paměti, že školní kontext může omezovat některé typy prací.
- Vyhněte se hodnocením, která neumožňují debatu („je to hrozné“, „nebaví mě to“, „nudí mě to“ apod.).
- Zapojte se do debaty, váš hlas je důležitý.
- Vyhněte se kritice ad hominem.
What to do and what not to do during student presentations (recommendations)
The aim of the evaluation is to provide diverse and constructive feedback on the presented works. Within the subject "Semester Work Presentation”, this evaluation represents a significant summary of students’ studio activities during the past semester of the academic year. During the public colloquium, students gain the opportunity to view their works in a broader context, learn to present them clearly to the committee and attending public who may be unfamiliar with the works’ origins, and receive expert feedback designed to support their continued artistic development.
- Pay attention to student presentations.
- Do not interrupt the presentation. Questions, observations, and comments should be made afterwards.
- Try to give constructive, factual, and well-argued feedback.
- Evaluate presentations in the context of study.
- Give students ample space to respond to comments.
- Limit the scope of your speech to allow others to speak.
- Use names and pronouns that students use to identify themselves.
- Treat everyone present with respect and consider them as equals.
- Keep in mind that the school context may limit certain types of work.
- Avoid unwarranted evaluations that do not allow for debate (such as "it's terrible" or "I'm not enjoying it").
- Engage in the debate, your voice is important.
- Avoid ad hominem criticism.
Autor | doc. MgA. Filip Cenek |
---|---|
Datum publikování | |
Zkrácený odkaz | https://www.favu.vut.cz/studenti/aktuality-vyzvy/f26017/d241029 |
Odpovědnost: Jana Janečková