Detail předmětu
Digital games prototyping
FaVU-1DGP-ZAk. rok: 2023/2024
Studenti tvoří hry v průběhu kurzu jak jednotlivě, tak ve skupinách. Kurz je zaměřen na tato témata: základy game designu (pravidla, konflikt, formální systémy, motivace); žánrová specifika (asynchronní hry, balancing, obtížnost, onboarding, pravděpodobnost); nástroje vyprávění (nelineární dialog, vyprávění prostředím, audiovizuální narace); práce s nástroji (VUE, Unity, Twine/Inklewriter); herní tvorba (2D skill based - platformer/shooter, 3D story driven, kompetetivní karetní hra, game-book).
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Filozofická fakulta (FF MU)
Vstupní znalosti
Schopnost a ochota pracovat ve skupině, výdrž, kreativita, znalost digitálních her.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
• závěrečný (skupinový) projekt (60 % hodnocení)
• průběžně dokončované herní prototypy (40 % hodnocení)
Povinná docházka (tolerované množství absencí upřesněno v úvodu semestru).
• průběžně dokončované herní prototypy (40 % hodnocení)
Povinná docházka (tolerované množství absencí upřesněno v úvodu semestru).
Učební cíle
Kurz je zaměřen na praktickou tvorbu digitálních herních prototypů. Výstupem a průběžnou prací je typický iterativní cyklus vývoje: game design > tvorba prototypu > playtest > opakovat.
Po úspěšném dokončení kurzu bude mít student:
• portfolio:
- hratelný prototyp skill-based digitální hry (2D, 3D, platformer)
- hratelný prototyp narrative-based digitální hry (exploration, game-book)
- hratelný prototyp karetní hry
• schopnost:
- navrhovat a analyzovat herní mechanismy
- vytvářet prototypy her
- vizualizovat systémy interakce
- základního ovládání a práce v UNITY
• znalost:
- nástrojů běžně používaných v herním průmyslu
- vývojového cyklu (předprodukce, produkce, release)
Po úspěšném dokončení kurzu bude mít student:
• portfolio:
- hratelný prototyp skill-based digitální hry (2D, 3D, platformer)
- hratelný prototyp narrative-based digitální hry (exploration, game-book)
- hratelný prototyp karetní hry
• schopnost:
- navrhovat a analyzovat herní mechanismy
- vytvářet prototypy her
- vizualizovat systémy interakce
- základního ovládání a práce v UNITY
• znalost:
- nástrojů běžně používaných v herním průmyslu
- vývojového cyklu (předprodukce, produkce, release)
Základní literatura
SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. 2008. ISBN 0-12-369496-5.
CRAWFORD, Chris. The art of computer game design : [reflections of a master game designer]. Berkeley: Osborne
McGraw-Hill, 1984. xiv, 113. ISBN 0881341177.
FULLERTON, Tracy. Game design workshop : a playcentric approach to creating innovative games. Edited by Eric Zimmerman. 3rd edition. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis, 2014. xxvii, 507. ISBN 9781482217162.
A theory of fun for game design. Edited by Raph Koster. Scottsdale, AZ: Paraglyph Press, 2005. x, 244 p. ISBN 1932111972.
KOSTER, Raph. A Theory of Fun for Game Design. 2004. ISBN 978-1-932111-97-2. info
TEKINBAŞ, Katie Salen a Eric ZIMMERMAN. Rules of play : game design fundamentals. London: MIT, 2004. xv, 672. ISBN 0262240459.
CRAWFORD, Chris. The art of computer game design : [reflections of a master game designer]. Berkeley: Osborne
McGraw-Hill, 1984. xiv, 113. ISBN 0881341177.
FULLERTON, Tracy. Game design workshop : a playcentric approach to creating innovative games. Edited by Eric Zimmerman. 3rd edition. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis, 2014. xxvii, 507. ISBN 9781482217162.
A theory of fun for game design. Edited by Raph Koster. Scottsdale, AZ: Paraglyph Press, 2005. x, 244 p. ISBN 1932111972.
KOSTER, Raph. A Theory of Fun for Game Design. 2004. ISBN 978-1-932111-97-2. info
TEKINBAŞ, Katie Salen a Eric ZIMMERMAN. Rules of play : game design fundamentals. London: MIT, 2004. xv, 672. ISBN 0262240459.
Typ (způsob) výuky
Přednáška
13 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
• game design | základy (pravidla, konflikt, formální systémy, motivace); žánrová specifika (asynchronní hry, balancing, obtížnost, onboarding, pravděpodobnost); nástroje vyprávění (nelineární dialog, vyprávění prostředím, audiovizuální narace)
• práce s nástroji | VUE, Unity, Twine/Inklewriter
• herní tvorba | 2D skill based - platformer/shooter, 3D story driven, kompetetivní karetní hra, game-book
• práce s nástroji | VUE, Unity, Twine/Inklewriter
• herní tvorba | 2D skill based - platformer/shooter, 3D story driven, kompetetivní karetní hra, game-book