Detail předmětu

Oborový ateliér IV - Herní média - zimní

FaVU-B4MU-ZAk. rok: 2021/2022

Předmět umožňuje studentkám a studentům vhled do vztahu digitálních her, animace a filmu. Digitální hry jsou zde skloňovány mimo jiné jako interaktivní animace. Dále jsou analyzovány současné fenomény typu Speedrun, Let's play a jiné formáty komentovaného hraní v podobě streamu nebo záznamu. Samostatný exkurz je věnován E-sportu a dalším formám přenosu pohyblivého obrazu do současného společenského života a kultury. Na individuální úrovni se studenti a studentky věnují přípravě a realizaci bakalářské práce.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Garant předmětu

Výsledky učení předmětu

Studentky a studenti rozeznávají společné i protichůdné postupy či mechaniky ve vztahu digitálních her, filmu, animace. Zvládají analyzovat technologické zázemí tohoto spektra a orientují se v participační kultuře. Jsou schopni realizovat digitální animace, záznamy a streamy.

Prerekvizity

Zkušenosti s experimentálním herním designem na fyzické i digitální bázi a jeho aplikací v prostředí vysoké umělecké školy.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studentky a studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.

Způsob a kritéria hodnocení

Pro udělení zápočtu je nutné průběžně prezentovat rozdělaný bakalářský projekt a pravidelně konzultovat vývoj projektu.

Osnovy výuky

Typy animace v digitálních hrách a animovaném filmu
Machinima
Speedrun
Let’s play
Podcast, Stream
E-sport

Učební cíle

Studenti získávají sofistikovaný vhled do vztahu digitálních her, filmu a přilehlé kultury.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Prezentace a odevzdání semestrálních ateliérových prací a cvičení. Konzultace, účast ve výuce a ateliérovém provozu je povinná.

Základní literatura

Jessper Jull, The Art of Failure: An Essay on the Pain of Playing Video Games (EN)
Henry Jenkins, Convergence Culture: Where Old and New Media Collide, 2008 (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program VUB bakalářský

    obor VU-IDT , 4. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

195 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.