Detail předmětu

Oborový ateliér I - Herní média - zimní

FaVU-B1MU-ZAk. rok: 2021/2022

Předmět seznamuje studentky a studenty s aktuálním postavením tématu hry ve společnosti a kultuře. Role digitálních a jiných her je zde stavěna do pozice multimediálního sdělovacího prostředku, který ovlivňuje komunikaci napříč audiovizuální kulturou. V kontextu herního průmyslu dochází k analýze používaných softwarových, distribučních a komunikačních kanálů, včetně marketingu. Vstupní exkurz zároveň zahrnuje identifikaci základních designových prvků (například herní mechanika, dynamika, struktura) a osvojení profesní terminologie. Prioritou předmětu je motivace studentů k práci se sofistikovanými softwary a posílení řemeslných dovedností.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Garant předmětu

Výsledky učení předmětu

Dosažené znalosti studentkám a studentům poskytují přímý vhled do současného společenského, komerčního i experimentálního využití média digitálních her. Osvojení si přilehlé terminologie a zvládnutí identifikace klíčových prvků používaných v herním designu. V prostředí ateliéru studentky a studenti plní dílčí úkoly a cvičení.

Prerekvizity

Autorské a teoretické zkušenosti a znalosti prokázané v průběhu přijímacího řízení.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studentky a studenti jsou vedeni k realizaci individuálních nebo kolektivních cvičení a úkolů. Průběžně zlepšují své technické i teoretické znalosti v oboru. Na poli ateliéru aktivně diskutují a prezentují své pracovní výsledky. V doplňkových aktivitách se účastní tematických výstav, exkurzí, festivalů a přednášek.

Způsob a kritéria hodnocení

Pro udělení zápočtu je nutné odevzdat dílčí ateliérové úkoly a kolektivní či individuální semestrální práci. Následně před komisí obhájit pracovní výsledky v rámci semestrální zkoušky.

Osnovy výuky

Osvojení terminologie v oblasti herní tvorby
Základní osvojení softwarových nástrojů
Typologie her
Kamerové žánry
MDA model


Učební cíle

Studentky a studenti rozvíjí své znalosti v kontextu vývoje her a participační kultury

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Prezentace a odevzdání semestrálních ateliérových prací a cvičení. Konzultace, účast ve výuce a ateliérovém provozu je povinná.

Základní literatura

The Language of New Media", Lev Manovich
Jason Schreier-Blood, Sweat, and Pixels The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made-Harper Paperbacks, 2017 (EN)
http://tale-of-tales.com/tales/RAM.html (EN)
www.videoherniobcasnik.cz (CS)
https://artalk.cz/ (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program VUB bakalářský

    obor VU-IDT , 1. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

156 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.