Detail předmětu
Média akce 1 - letní
FaVU-MEA-LAk. rok: 2017/2018
Kurz teorie a historie akčního umění, s důrazem na interaktivní projevy v současném mediálním umění.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Kurz doplňuje v teoretické a historické rovině studia akčního umění v oblasti mediální a interaktivní tvorby.
Prerekvizity
Nejsou.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT..
Způsob a kritéria hodnocení
: klasifikovaný zápočet
Podmínkou k získání zápočtu je splnění zadaných dílčích úkolů formou referátu.
Podmínkou k získání zápočtu je splnění zadaných dílčích úkolů formou referátu.
Osnovy výuky
Obraz pohybu - "kompozice v čase"
5. blok : OBJEKT V POHYBU (stroj / robot) - MECHANICKÝ RYTMUS
1. fyzikální časoprostor - objekt - kód (KNOWBOTIC Research / SURVIVAL Research)
2. pohyb a význam - znak a symbol, překlad a animace (Garry HILL / Bill VIOLA)
3. obraz řeči: vizualizace - vizuální poezie (Bruce NAUMAN / Joan JONAS)
4. řeč hudby: sonické hodnoty a artikulace, manipulace a multiplikace - sound art (DUMB TYPE)
5. mluvící stroje, umělé jazyky (midi), matematická lingvistika a jazykové hry, umělá inteligence a paměť (VASULKA'S )
6. "in-formace, per-formace, trans-formace" (VAN GOGH TV)
5. blok : OBJEKT V POHYBU (stroj / robot) - MECHANICKÝ RYTMUS
1. fyzikální časoprostor - objekt - kód (KNOWBOTIC Research / SURVIVAL Research)
2. pohyb a význam - znak a symbol, překlad a animace (Garry HILL / Bill VIOLA)
3. obraz řeči: vizualizace - vizuální poezie (Bruce NAUMAN / Joan JONAS)
4. řeč hudby: sonické hodnoty a artikulace, manipulace a multiplikace - sound art (DUMB TYPE)
5. mluvící stroje, umělé jazyky (midi), matematická lingvistika a jazykové hry, umělá inteligence a paměť (VASULKA'S )
6. "in-formace, per-formace, trans-formace" (VAN GOGH TV)
Učební cíle
Rozvíjí schopnosti kombinovat a integrovat teoretické znalosti v oblasti akčního umění pro reflexi komplexního uměleckého díla poznáváním interaktivních forem prezentace a mediálních strategií kreativního vstupování do skutečnosti.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Výuka je povinná.
Základní literatura
ABRAMOVIĆ, Marina. a Velimir. ABRAMOVIĆ. Marina Abramović: artist body : performances 1969-1998. Milano: Charta (CS)
Byars, James Lee & Elliott, James & University of California, Berkeley. University Art Museum. The perfect thought : works by James Lee Byars. University Art Museum, University of California at Berkeley, Berkeley, Calif (CS)
KASTNER, Jeffrey, & Brian WALLIS. Land and environmental art. Abridged, rev., and updated. New York, NY: Phaidon Press (CS)
Schimmel, Paul & Stiles, Kristine. Out of Actions: Between Performance and the Object, 1949-1979. London: Thames and Hudson (CS)
WARR, Tracey. a Amelia. JONES. The artist's body. Abridged, rev. and updated [ed.]. New York, NY: Phaidon (CS)
Byars, James Lee & Elliott, James & University of California, Berkeley. University Art Museum. The perfect thought : works by James Lee Byars. University Art Museum, University of California at Berkeley, Berkeley, Calif (CS)
KASTNER, Jeffrey, & Brian WALLIS. Land and environmental art. Abridged, rev., and updated. New York, NY: Phaidon Press (CS)
Schimmel, Paul & Stiles, Kristine. Out of Actions: Between Performance and the Object, 1949-1979. London: Thames and Hudson (CS)
WARR, Tracey. a Amelia. JONES. The artist's body. Abridged, rev. and updated [ed.]. New York, NY: Phaidon (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech