Detail předmětu
Oborový ateliér II - Sochařství 1 - zimní
FaVU-B2S1-ZAk. rok: 2014/2015
Program oboru sochařství I je zaměřen na figurativní tvorbu. Figura je chápána jako základ další i zcela abstraktní sochařské tvorby. Velký důraz je kladen na propojení digitálního a klasického sochařství. Vzhledem k tomu, že jde o zcela nové technologie, je výukový program zaměřený také tímto směrem a probíhá souběžně i propojeně s výukou klasických sochařských postupů. Studium je zaměřené na klasické sochařské disciplíny: portrét, figura, reliéf, drobná plastika, monumentální sochařství, s důrazem na materiály od tradičních po nová média. Během bakalářského programu jsou studenti vedeni od studií figury podle živého modelu, spolupráci s architekty, k volné práci na vlastní téma.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Úkol zní realisticky vymodelovat figuru ve dvoutřetinové velikosti,sám si zvolit posici a umět ji vysvětlit a sám si sehnat všechny anatomické podklady pro tuto práci. Přesto že jde o náročný úkol měla by být figura na konci semestru dokončena v definitivním materiálu. Tento úkol má studenty naučit pracovat s anatomií lidské figury a vytvořit jim v paměti její mapu. Tu mohou později kdykoli ve své práci využít a také ji hned využijí v dalším semestru.
Tělo - geometrie (vymezení základních poměrů k prostoru).Studenti se obeznamují se všemi technologiemi, které jsou pro prostorovou tvorbu a konstruování produktů nezbytné a to jak v digitální formě jako 3D modelování, rapid prototyping, 3D skenování, digitální sochařství, simulace prostorové konstrukce, tak v jejich provedení a realizaci v různém materiálu.
Učební cíle
Důraz je kladen více na výsledek než na proces. V průběhu studia se každý student minimálně jednou zúčastní ateliérové sochařské soutěže na řešení konkrétní sochy do konkrétního prostoru.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Doporučené volitelné složky programu
Základní literatura
Edward Lucie Smith - Artoday, 1995 Phaidon
H. Gardiner, CH.Gere, ed.: Art Practice in a Digital Culture H. Gardiner, CH.Gere, ed.: Art Practice in a Digital Culture
http://digitalsculpting.net/
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
http://www.sculpture.org/
www.digitalmeetsculture.net/
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program bakalářský
obor AS1 , 2 ročník, zimní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova