Detail předmětu
Konzultace semestrální práce s vyučujícími FaVU 5
FaVU-1KSPVF-5Ak. rok: 2025/2026
V rámci tohoto předmětu mohou studující za podmínky oboustranného souhlasu konzultovat s libovolnými vyučujícími na FaVU vyjma vedoucích ateliérů, kde studují. Předmět tak motivuje studující k tomu, aby vedle pravidelných konzultací své semestrální práce v ateliéru vyhledávali zpětnou vazbu od dalších osobností z řad vyučujících. Svěží pohled vycházející z odlišného oborového zázemí nebo nezatížený dlouhodobou spoluprací může představovat významný impuls, který vytrhne studující*ho z případné slepé uličky, posune ji*ho k novým a nesamozřejmým řešením anebo naopak potvrdí smysluplnost pokračování ve stávající metodě práce. Pravidelná konfrontace s vyučujícími z jiných ateliérů, kabinetů nebo katedry teorie a dějin umění tak může zabránit nebezpečí zaseknutí se u ověřených postupů nebo trendů preferovaných v domovském ateliéru studující*ho.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zápočet je udělen na základě absolvování 1 konzultace za semestr.
Konzultace probíhají na půdě FaVU v místě a čase určeném individuální domluvou mezi studentkou*em a vyučující*m.
V případě stáže na jiné VŠ v ČR nebo v zahraničí může studující konzultaci absolvovat na hostující škole. Požádá vyučující*ho, s níž*nímž konzultoval*a na hostitelské instituci, aby garantovi předmětu poslal*a krátké e-mailové potvrzení, že konzultace proběhla (jméno studující*ho, datum, stručný obsah). Zápočet zapíše do IS garant předmětu.
Učební cíle
Absolvováním předmětu studující dostanou alternativní zpětnou vazbu ke své autorské práci, ověří si přesvědčivost zvolených řešení a získají podněty k dalšímu uměleckému rozvoji.
Základní literatura
Helena BENDOVÁ – Matěj STRNAD (eds.), Společenské vědy a audiovize, Praha: NAMU 2014.
Paulo FREIRE, Pedagogika utlačovaných, Praha: Neklid 2022
Doporučená literatura
Jacques AUMONT, Obraz, Praha: Akademie múzických umění 2010
Jan SVENUNGSSON, Umelec a písanie, Bratislava: Slovart – VŠVU 2013
Jiří PLAMÍNEK, Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět, Praha: Grada 2008
John BERGER, Způsoby vidění, Praha: Labyrint 2016
Konrad Paul LIESSMANN, Vzdělání jako provokace, Praha: Academia 2018
Magdaléna ADÁMKOVÁ-TURZOVÁ – Petra FILIPOVÁ, Učit umění. Učitel a žák v labyrintu současného umění, Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci 2015
Nelson GOODMAN, Jazyky umění. Praha: Academia, 2007.
Richard BUCKMINSTER FULLER, O vzdělání, Praha: MOX NOX 1999
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program VUM_B bakalářský 3 ročník, letní semestr, povinný
3 ročník, letní semestr, povinný
3 ročník, letní semestr, povinný
3 ročník, letní semestr, povinný
3 ročník, letní semestr, povinný
3 ročník, letní semestr, povinný
3 ročník, letní semestr, povinný
3 ročník, letní semestr, povinný
3 ročník, letní semestr, povinný
3 ročník, letní semestr, povinný
3 ročník, letní semestr, povinný
3 ročník, letní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Konzultace
Vyučující / Lektor
Osnova