Detail předmětu
PhD Lab 1 (psaní a publikování)
FaVU-3LAB1Ak. rok: 2024/2025
Kurz poskytuje studujícím podporu při psaní a publikování textových výstupů jejich výzkumu, jako jsou studie pro odborná periodika, konferenční příspěvky nebo kapitoly v monografiích. Konkrétní obsah kurzu se odvíjí od reálných výzev, na něž mohou studující narážet v různých fázích procesu – od prvotní vize a osnovy přes dílčí rozpracovanost textu až k jeho finálním úpravám před odesláním do recenzního řízení a závěrečné editaci v návaznosti na recenzní posudky nebo požadavky redakcí. Komentáře vyučujících i moderovaná diskuze se zaměřují na různé aspekty procesu tvorby akademického textového výstupu podle aktuálních potřeb studujících: stanovení tématu, volba metodologie, vymezení pojmů, výstavba argumentace, struktura výkladu, styl, práce s prameny a citování, komunikace s redakcemi apod. Kurz probíhá formou společných i individuálních konzultací.
Jazyk výuky
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Základní literatura
Nová citační norma ČSN ISO 690: 2011, https://citace.zcu.cz/
Stephen BAILEY, Academic writing: a handbook for international students, London – New York: Routledge 2015.
Umberto ECO, Jak napsat diplomovou práci. Praha: Votobia, 1997.
VVP AVU, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. Pro autorstvo, https://vvp.avu.cz/o-sesitu/pro-autorstvo/
Doporučená literatura
Donna HARAWAY, „Situated Knowledges: The Science Question in Feminism and the Privilege of Partial Perspective“, Feminist Studies, č. 14(3), 1988, s. 575–599.
Helena BENDOVÁ – Matěj STRNAD (eds.), Společenské vědy a audiovize. Praha: AMU 2014.
INSTITUT ÚZKOSTI, Kvíření jazyka českého: O užívání genderově inkluzivního jazyka v institucích a organizacích, 2021, http://www.institutuzkosti.cz/events/kvireni-jazyka-ceskeho-videozaznam-online-diskuse?src=cz
James ELKINS (ed.), Artists with PhDs: On the New Doctoral Degree in Studio Art, Washington, DC: New Academia Publishing2009.
Milena BARTLOVÁ – Zdeněk BEZECNÝ (eds.), Umělecký výzkum na UMPRUM, Praha: UMPRUM 2020.
Nina LYKKE, Writing Academic Texts Differently: Intersectional Feminist Methodologies and the Playful Art of Writing, New York: Routledge 2014.
Ondřej BUDDEUS – Magdalena STANOVÁ, Zpráva o uměleckém výzkumu pro AVU (2020). Praha: AVU 2020, https://be.avu.cz/app/uploads/2021/11/zprava_o_umeleckem_vyzkumu_avu_20204.pdf
Zařazení předmětu ve studijních plánech