Detail předmětu
Umění po roce 2000 (seminář)
FaVU-2U2000-LAk. rok: 2023/2024
Seminář navazující na kurz Umění po roce 2000: témata, osobnosti, události, instituce I. Seminář má formu řízené diskuze odvozené od vybraných textů vztahujících se k tematickým okruhům probíraným v kurzu Umění po roce 2000 I - zimní.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
2
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Orientace v dějinách umění 20. století, absolvování kurzu Umění po roce 2000 I - zimní.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zápočet je udělen na základě splněné docházky (tolerovány jsou 2 neomluvené absence), aktivní účasti na seminářích a odevzdané eseje.
Účast na seminářích povinná (3 povolené absence).
Účast na seminářích povinná (3 povolené absence).
Učební cíle
Cílem semináře je prohloubení přehledu o a schopnosti kritické diskuze o aktuálních tématech v současném umění, o významných osobnostech a událostech (mezinárodní přehlídky a veletrhy, bienále atd.).
Studenti se orientují v dostupných zdrojích informací o současném umění a s jejich pomocí popisují, analyzují či interpretují zvolené téma. V rámci seminárních prezentací studenti prokazují schopnost výběru a uspořádání informací a volbu vhodného způsobu jejich zprostředkování.
Studenti se orientují v dostupných zdrojích informací o současném umění a s jejich pomocí popisují, analyzují či interpretují zvolené téma. V rámci seminárních prezentací studenti prokazují schopnost výběru a uspořádání informací a volbu vhodného způsobu jejich zprostředkování.
Základní literatura
vybrané texty z časopisů Labyrint revue, Flashart CZ/SK, Umělec, e-flux journal
Doporučená literatura
Barbara VANDERLINDEN – Elena FILIPOVIC (eds.), The Manifesta Decade: Debates on Contemporary Art Exhibitions and Biennials in Post-Wall Europe. Cambridge MA: MIT Press, 2005
Claire BISHOP, Installation Art, London: Tate Publishing, 2011.
Claire BISHOP, Installation Art, London: Tate Publishing, 2011.
Typ (způsob) výuky
Seminář
13 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Jednotlivé semináře jsou postaveny na řízené diskuzi nad vybranými texty. Semináře mohou rovněž zahrnovat studentské prezentace k aktuálním tématům