Detail předmětu

Oborový ateliér III - Intermédia - letní

FaVU-B3IN-LAk. rok: 2022/2023

Předmět se soustředí na individuální tvorbu studentů/studentek a na hledání kontextů vybraných témat v rámci umění i stavu současného světa. Studenti/ky budou vedeni/y k experimentování tradičními i netradičními médii a prohlubování úvah nad strategiemi v rámci vlastní intermediální umělecké tvorby. Pozornost je věnována samotnému pracovními postupu zvoleného projektu, které je nutné sledovat skrze dlouhodobé definování tématu, skicování či rešerší. 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

V letním semestru třetího ročníku bakalářského stupně pokračují studenti/studentky v rozvoji témat vlastní umělecké tvorby. Prohlubují schopnosti verbalizovat vlastní myšlenky a nápady v individuálních i kolektivních diskuzích. Získávají schopnost kriticky diskutovat v širších souvislostech o vlastní práci i projektech ostatních studentů/studentek. Naučí se plánovat proces realizace projektů s odborníky a technology a dokumentovat vývoj ke konzultacím.  

Prerekvizity

Studenti navazují na předchozí práci. Reflektují současné kulturní dění, orientují se v dějinách umění. Jsou připraveni účastnit se společných aktivit a samostatně pracovat na vlastních projektech, které připravují ke konzultacím.  

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Aktivita na ateliérových schůzkách, samostatná práce v ateliéru, prezentace vlastní tvorby, přednášky, konzultace, debaty, exkurze, studium literatury. 

Způsob a kritéria hodnocení

K udělení zápočtu je nutné pracovat na vlastním semestrálním projektu, který je průběžně konzultován (individuálně i skupinově) v průběhu semestru. Vývoj práce je dokumentován pomocí rozpracovaností, skic či rešerší. Povinný počet průběžných konzultací: 4. Povinná je 80% účast na ateliérových schůzkách. 

Osnovy výuky

1. Studenti/ky přichází s vlastními náměty pro semestrální práci a v průběhu semestru konzultují její vývoj s ostatními studenty/kami, vedoucími ateliéru i externisty

2. Společná práce/diskuze nad zvoleným semestrálním tématem (téma je zvoleno skupinově na začátku semestru)

3. Závěrečná zkouška – obhajoba klauzurní práce 

Samostatnou práci v ateliéru doplňují přednášky, návštěvy výstav a další kolektivní aktivity rozvíjející skupinové semestrální téma. Nedílnou součástí je i studium literatury a textů souvisejících s řešenými tématy.


 

Učební cíle

Osvojení si průběžné samostatné práce na vlastním projektu v prostředí ateliéru. Získání schopnosti vhodně zvolit médium v rámci intermediální tvorby. Kritická reflexe vlastní tvorby a schopnost verbalizovat vlastní koncepty. Orientace v současných tématech v kontextu současného umění i mimouměleckých oborů. 

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Odevzdání ateliérových prací, účast na ateliérových schůzkách a aktivitách, komunikace s vedoucími ateliéru. 

Prerekvizity a korekvizity

Základní literatura

BEY, H. Dočasná autonomní zóna. Praha: Tranzit, 2004
MANOVICH, Lev. The Language of New Media. MIT Press
MARTIN, Agnes. Nezkalená mysl. Praha: Arbor vitae, 2000

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program VUB bakalářský

    obor VU-IDT , 3. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

156 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.