Detail předmětu
Oborový ateliér II - Multimédia - letní
FaVU-B2MU-LAk. rok: 2014/2015
Ateliérový předmět multimedia patří k oboru "nových médií" a reprezentuje výtvarné umělecké specializace, které pro záznam, zpracování, přenos, uchovávání a zprostředkovávání obrazového a zvukového materiálu používají především vlastní tělo, fotografii, video, počítače a další, zejména elektronická média v analogové nebo v současnosti stále více v digitální podobě. Výuka zahrnuje formy výtvarného umění, často procesuálního charakteru (jako je např. performance nebo multimediální instalace a pod.), zaměřené přímo na tvůrčí čin, který je interdisciplinárním projevem v čase a prostoru a klade důraz i na čas investovaný obecenstvem. A kromě toho samozřejmě zvuk, video a jiný typ dat, které ve svém záběru směřují od hudební nebo filmové kompozice k vytváření interaktivních prostředí, jak ve formě konkrétních prostorových řešení instalací, tak ve virtuálně-digitální podobě počítačových aplikací, do nichž může divák přímo vstupovat, zasahovat a měnit je. Ve vztahu dílo-prostředí tedy klade důraz na výtvarné výrazové formy mixmediální prezentace. Oblastí širokých možností pro experimentování je práce ve veřejném prostředí internetové sítě. Nejnovější nástroje, jako je streamování, digitální modelování 3D nebo třeba VRML dávají možnost stát se součástí otevřeného kreativního prostoru a směřují k formování nového uměleckého výrazu na pozadí informačních technologií.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
a) Tělo v interakci prostoru, věcnosti a animality.
b) Vnější a vnitřní fyzická zkušenost, dech, hmat, dichotomie akustického a vizuálního, používání těla jako extenze do prostoru, jako objektivizace ducha nebo jako nástroje pro používání světa.
c) Elementární techniky - pohyb, tanec, gesto, mimika, nové technologie a nová/kyber tělesnost.
d) Techniky modelování těla v počítačových programech, anatomické principy a morfologie ve 3D.
Učební cíle
Konkrétně osvojit si technologii studovaného oboru:
Práce v reálném i digitálním prostoru s kamerou - transfokace, nájezd, ostření. Editace a celková postprodukce - cit pro rytmus insert, prolínačka, složitější obrazové efekty. Realizace, příprava prezentace a stavba tvaru v reálném i digitálním prostoru - pozice, stavba prostoru, vztahovost, proporcionalita, instalace, scéna.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Doporučené volitelné složky programu
Prerekvizity a korekvizity
- povinná prerekvizita
Oborový ateliér II - Multimédia - zimní
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program bakalářský
obor AMU , 2 ročník, letní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova