Nová vizuální identita Výstaviště Praha od Terezy Hejmové z FaVU VUT
Výstaviště Praha, jeden z nejikoničtějších veřejných prostorů hlavního města, prochází významnou proměnou, která se odráží také v jeho nové vizuální identitě. Autorstvem nové identity jsou designéři Tereza Hejmová, Štěpán Malovec a Martin Odehnal, jejichž návrh zvítězil ve dvoukolové vyzvané soutěži pořádané organizací CZECHDESIGN. Jejich koncepce zaujala odbornou porotu svou promyšleností, vizuální čistotou a schopností flexibilně reagovat na rozmanité aktivity a funkce, které areál nabízí.
Základním nápadem nové identity je jednoduchá, ale silná myšlenka: převést zavedený název „Výstaviště“ do místně ukotvené podoby přidáním předložky „Na“, čímž vzniká fráze Na Výstavišti. Tato jazyková i vizuální konstrukce umožňuje systém dynamicky rozvíjet – Festival na Výstavišti, Relaxujte na Výstavišti, Sejdeme se na Výstavišti – a oslovovat veřejnost srozumitelně a přívětivě. Vizuální styl stojí na kombinaci dvou písem – Rhymes (patkové) a Monument (bezpatkové) – a počítá s průběžným rozvíjením prostřednictvím spoluprací s fotografy, ilustrátory a dalšími tvůrci. Identita se postupně aplikuje na navigační systém, značení v areálu, propagační materiály i interní a externí komunikaci, a doprovází tak revitalizaci Výstaviště, která zahrnuje úpravy infrastruktury, rozšířený program a zlepšení veřejného prostoru.
Projekt byl nominován na cenu Czech Grand Design v kategorii Grafický designér roku za svůj inovativní koncept, vizuální sílu a schopnost efektivní komunikace s širokým publikem.
Více informací:
Na Výstavišti na Czechdesign.cz
Výstaviště Praha na Font.cz
Datum publikování | |
---|---|
Zkrácený odkaz | https://www.favu.vut.cz/studenti/aktuality-vyzvy/f91716/d289112 |
Odpovědnost: Jana Janečková